Do wyścigu stanęło trzydziestu znakomitych zawodników. Każdy chce jak najszybciej przejąc tytuł lidera i dotrzeć do mety z najlepszym wynikiem. Stań do rywalizacji i wygraj rzutem do mety!
Nowa gra od Trefl Joker Line przykuła naszą uwagę zachwycającym pudełkiem, w którym czekała na nas ciekawa rozgrywka z kolorowymi kośćmi w roli głównej.
Tytuł: Rzutem do mety
Wydawca: Trefl Joker Line
Autor: Spartaco Albertarelli
Ilustracje: Krzysztof Rosłan
Ilustracje: Krzysztof Rosłan
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30-45 min
Ilość graczy: 2-6 osób
Data premiery: 2018
Data premiery: 2018
Cena: 69,00 zł
Zawartość pudełka:
- 30 kolorowych kości
- 70 Kart Ruchu
- 30 Kart Ukrytego Celu
- 4 Karty Etapu
- 6 Kart Pomocy
- instrukcja
- 70 Kart Ruchu
- 30 Kart Ukrytego Celu
- 4 Karty Etapu
- 6 Kart Pomocy
- instrukcja
Celem gry jest zdobycie największej liczby punktów w trakcie 4 etapów wyścigu. O zdobytych najcenniejszych punktach decydują Karty Ukrytych Celów. Wyścig rozpoczyna gracz, który wyrzuci największa ilość oczek w rzucie dwoma kostkami. Każdy gracz otrzymuje 4 Karty Ukrytego Celu, 3 Kart Ruchu oraz Kartę Pomocy. W drugiej kolejności należy przygotować Talię Wyścigu w środku której będą znajdować się 4 Karty Etapów. W tym celu Karty Ruchu dzielimy na 5 stosów o podobnej wysokości, ale niekoniecznie równej wysokości, następnie pomiędzy stosy umieszczamy Karty Etapów. Ostatnim etapem przygotowania należy rzucić wszystkimi kośćmi i ustalić Grupę Startową.
Ruch kości zaczyna się zawsze od Grupy Prowadzącej, a w swojej turze każdy gracz musi wykonać jedną z trzech akcji:
1. zagranie Karty Ruchu – gracz wykonuje akcję widoczną na karcie akcji np. przesunięcie odpowiednich kości do przodu, a następnie zagraną kartę odrzuca na stos odrzucanych i dobiera nową Kartę Ruchu z 4 odsłoniętych lub z góry Talii Wyjściu. Na koniec swojej rundy gracz musi posiadać 3 Karty Ruchu w ręce oraz muszą być 4 karty odsłonięte na stole.
1. zagranie Karty Ruchu – gracz wykonuje akcję widoczną na karcie akcji np. przesunięcie odpowiednich kości do przodu, a następnie zagraną kartę odrzuca na stos odrzucanych i dobiera nową Kartę Ruchu z 4 odsłoniętych lub z góry Talii Wyjściu. Na koniec swojej rundy gracz musi posiadać 3 Karty Ruchu w ręce oraz muszą być 4 karty odsłonięte na stole.
2. zagranie Karty Ukrytego Celu – pozwala na przesunięcie wszystkich kości odpowiadającym kolorem i liczba oczek o wartości podanej na zagranej karcie. Akcja pozwala zatem na wykonanie dwóch osobnych przesunięć kośćmi. Po wykorzystaniu karta zostaje przed graczem i na koniec rundy będzie ona punktowała. W każdej rundzie gracz może zagrać w ten sposób maksymalnie raz. W przypadku zagrania Kartą Ukrytego Celu nie dobieramy kart z Talii wyścigu.
3. rzut wszystkimi kośćmi – gracz odkłada nieodkrytą Kartę Ruchu na bok, a następnie przerzuca wszystkie kości w jednej grupy do następnej, pamiętając, że taki ruch jest zabroniony w Grupie Prowadzącej. Odłożona Karta ruchu informuje kto ostatnio wykonał ruch i następny przerzut może wykonać dopiero kiedy inna osoba w swojej kolejce zdecyduje się na wykorzystanie tej akcji. Na koniec gracz dobiera Kartę Ruchu podobnie jak w zagraniu 1 Kartami Ruchu.
Gra jest podzielona na 4 etapy, które kończą się natychmiast, gdy w Talli Wyścigu odsłonimy Kartę Etapu oznaczony dwiema flagami. Przed wznowieniem wyjściu, gracze otrzymują punkty za ukończony etap, w tym celu muszą wybrać jedną ze swoich Kart Ukrytego Celu. Rysunek na tej karcie wszyscy gracze jednocześnie porównuje z kostkami w Grupie Prowadzącej. Jeżeli rysunek pasuje kolorem lub wartością z kostkami, gracz otrzymuje 1 punkt za taką kość. Z kolei karta, która odpowiada zarówno kolorem jak i liczbą oczek, daje graczowi bonusowy punkt i gracz otrzymuje automatycznie 3 punkty. Po zakończeniu każdego etapu, jego zwycięzca zabiera Kartę Etapu i zdobywa tyle punktów ile wskazuje karta. Drugi gracz otrzymuje zawsze 2 punkty, a trzeci 1 punkt. Następnie wyścig jest kontynuowany bez zmiany ułożenia grup kości, aż do odsłonięcia czwartej Karty Etapu w Talii Wyścigu, po której ostatecznie zliczamy punkty i wygrywa gracz z największa liczba punktów.
Gra jest dynamiczna, wciągająca i zmusza graczy do planowania kolejnych ruchów mimo dużej losowości. Przebieg rozgrywki w końcowym etapie potrafi zaskoczyć i zmienić liderów w jednej chwili. Zasady gry początkowo mogą wydawać się skomplikowane, ale zapewniam, że to tylko pierwsze wrażenie i już po chwili z łatwością je opanujemy. Grę zaliczyłabym do gier "podłogowych", ponieważ do rozgrywki warto przygotowawczy sporo miejsca. Rzutem do mety to przede wszystkim rodzinna gra przewidziana dla kilku osób, ale opracowano
również wariant 2 osobowy, w którym należy odrzuci wskazane karty. Na wyróżnienie zasługuje solidne i bardzo ładne wydanie gry. Uwagę
przykuwają zabawne grafiki oraz kolorowe kości, które u nas były
wykorzystywane na różne sposoby np. do powtórzenia dodawania i
mnożenia.
Post powstał w ramach projektu:
Bardzo się cieszę, że tu jesteś! Mam nadzieję, że wpis Ci się spodobał.
Zapraszam do komentowania tu lub na FB. Pozdrawiam!
nie znalam tej gry :)myslisz ze z 5 latka bedzie ok do grania?
OdpowiedzUsuńMyślę, że nie będzie miał większych problemów. Na początek można ograniczyć rodzaj ruchów.
UsuńCo prawda moje dzieci muszą do niej dorosnąć ale wygląda bardzo ciekawie. Uwielbiam takie zabawy.
OdpowiedzUsuńChyba kupię.. Będę miała co robić z mężem wieczorem 😂
OdpowiedzUsuńWow, aż tyle kostek. Lubimy je turlać, więc i gra byłaby idealna.
OdpowiedzUsuńŚwietnie to wszystko wygląda:)
OdpowiedzUsuńŚwietnie to wszystko wygląda:)
OdpowiedzUsuńKolejna fajna planszówka:D
OdpowiedzUsuńpozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)
Czuję, że mojemu synowi by się spodobała :)
OdpowiedzUsuń